Workshops

Workshops

Spil kan engagere, begejstre, frustrere, skabe fællesskab, træne evner og lade os afprøve noget.

Men hvordan kan man egentlig lære noget af et spil? Hvordan kan vi bruge det i vores undervisning? Og kan vi lære at designe vores egne brætspil, gådejagter eller procesværktøjer?

Spil har nogle helt særlige egenskaber, og det elsker vi at give videre.



Lær at bruge spil i undervisningen

Spil har rødder i legen, hvor vi afprøver og eksperimenterer med roller, relationer og slås uden at det bliver alvor. Spillet er modsat legen styret, så vi har tydelige regler og mål, mens det stadigvæk er ikke-alvorligt. Vi kan derfor udnytte spillets egenskaber i en læringssammenhæng. Det kan være enkle spilmekanismer eller færdige spil, der kan bruges i det relevante fagområde. Spil engagerer og lader elever eller kursister afprøve teori i en virkelighedsnær praksis.


45 min - hele dagen 

Design jeres eget spil

Kan man lære 8. klasser at lave deres egen gådejagt?

Ja, de er faktisk både koncentrerede og kreative, når rammerne er sat og inspirationen er god. Vi har også haft både børn og voksne til at designe deres egne brætspil - og resultaterne var på et meget højt niveau! Der var børn, der fortalte historier og udkæmpede slag, og der var voksne, der lavede deres arbejdsområder til fungerende læringsspil

Det er en udfordrende, men meget givende proces at kunne udvikle, designe, teste og færdiggøre sine egne spil. Både som voksen og som barn.


halv dag - flere dage

 

Samarbejde og skattekister

Vi har en særlig workshop, der handler om samarbejde og kreativ problemløsning. I får et oplæg og små øvelser om samarbejde og om kreativitet. Og så går det løs med store, fysiske skattekister fyldt med gåder, historie og hængelåse. Hvert team har en skattekiste og 60 minutter til at løse det hele. Det træner jeres  samarbejde, kreativitet - og fællesskab. Konceptet hedder Treasure Games


75 - 150 min.

"

... Det var et super godt arrangement og vi har udelukkende fået positiv respons fra hele kontoret. Flere har påpeget at det var bedre end escape rooms, fordi man ved escape rooms ofte bliver spredt og med skatteskisterne forblev grupperne samlet og det var derfor også mere oplagt at samarbejde."

Hanne Gaillard

Fagkonsulent

Udviklings og forenklingsstyrelsen

"

... Som underviser er Jeppe engageret og dedikeret. Han formår på en imødekommende og behagelig måde at gøre tingene simple samtidig med, at han løser opgaverne i samarbejde med dem, han underviser således, at løsningen bliver skræddersyet til brugeren."

Pia Melcher,

Studielektor

Københavns Universitet

"

...Én-dags workshoppen var det absolutte højdepunkt på højskolens brætspilsuge. Jeppe inspirerer og involverer og så ved han ALT om brætspil. Både logikken bag men også design og håndværket bag alle små dimser. Både dem på 10 år og dem på 70 år fik succesoplevelsen ved at lave spil der faktisk kunne spilles. Jeppe er supergod til at forklare og til at give konstruktive feed back så både nørderne og dem der ”bare var taget med” fik hele tiden mere lyst til selv at lave spil. Jeg kan kun anbefale Jeppes workshops og vil bruge ham snart igen."


Ursula Dieterich-Pedersen

Forstander

Løgumkloster Højskole

"

... På en både humoristisk, pragmatisk og begavet vis fik Jeppe introduceret os for de hardware og software løsninger som netop vi med fordel vil kunne implementere i vores travle hverdag som undervisere. Mange tak! "

Line Sander

Direktør

Supplement

"

... Et rigtigt spændende forløb. Da jeg mandag morgen spurgte eleverne, hvad de havde syntes om forløbet, var de alle meget begejstrede og ville meget gerne lave noget lignende en anden gang."

Marianne

Undervisningsansvarlig

UCC

"

... Det har været en fornøjelse at arbejde sammen med Jeppe og Therese. Lige fra starten var de med på, hvad vi gerne ville opnå med workshoppen. De greb hurtigt bolden og var nysgerrige på, hvordan litteraturen kunne kombineres med gåder og leg. Ligeledes havde de forståelse for, at de unges medinddragelse skulle være et helt centralt element i workshoppen. Vi glæder os til det videre samarbejde.”

Julie Husum-Jacobsen 

Projektleder 

UNG:LITT/Rødovre Bibliotek

"

...Det var super sjovt, og jeg skulle tænke på en måde, som jeg ikke var vant til.” 


... Jeg syntes den (workshoppen) var sjov og spændende” 


Elever

Avedøre Skole

"

... Konceptet om udeskole blev opfyldt, med Jeppe og Thereses workshop “Book battle i bunkeren”, og 8.x havde i særdeleshed en anderledes og idérig dag i læselystens tegn. Tusind tak for den!"

Steffen

Folkeskolelærer