Undervisning

Undervisning

Hvordan kan man bruge spil i undervisningen? Hvordan laver man sit eget spil? Og hvordan skal man ikke bruge spil? Vi underviser i spil på mange måder - både børn, unge og voksne. Vi underviser også i at bruge vores udviklede spil, så I selv bliver rigtig dygtige til at bruge dem i undervisningen.

INTUITION - bliv bedre sammen

I lærer spillet at kende i praksis - med eller uden elever - og så får I gode tips til at bruge spil i undervisningen.

Spillet handler om at lære hinanden bedre at kende og opleve, hvordan vi ser forskelligt på verden omkring os. I kan forvente grin og gode historier imellem hinanden, om I er lærere eller elever.

Når I får en god start på spillet, så er der flere, som vil føle sig trygge ved selv at bruge det med eleverne efterfølgende. 

Det faciliteres af opfinderen af spillet, og I kan høre lidt om tankerne bag. Se mere om spillet her.


45-90 min  

DOMAT - det enkle og magiske ved tal

Vi har udviklet spillet DOMAT, der er et lille, enkelt spil om det magiske ved tal og matematik. Her får I det prøvet i praksis - med eller uden elever - og så får I gode tips til at bruge spil i undervisningen.

Det er et enkelt spil, men det er altid lidt svært at komme godt i gang med et nyt spil. Derfor giver det ofte lærere en tryghed i spillet, der sikrer, at det også bliver sat i brug i klasserne efterfølgende. 

Det faciliteres af opfinderen af spillet, og I kan høre lidt om tankerne bag. Se mere om spillet her.


60-120 min  

Lær at bruge spil i undervisningen

Spil har rødder i legen, hvor vi afprøver og eksperimenterer uden virkelighedens konsekvenser. Spillet er modsat legen styret, så vi har tydelige regler og mål, mens det stadigvæk er ikke-alvorligt. Vi kan derfor udnytte spillets egenskaber i en læringssammenhæng, hvor vi kan afprøve noget i praksis, der ellers kan være svært at forstå eller tage lang tid.

Det kan være et aktivt oplæg eller en workshop. Det er ofte kombineret med at lære konkrete spil som INTUITION og DOMAT, men ikke nødvendigvis.


Vi planlægger forløbet sammen.


30 min - hele dagen 

Design jeres eget spil

Kan man lære 8. klasser at lave deres egen gådejagt?

Ja, de er faktisk både koncentrerede og kreative, når rammerne er sat og inspirationen er god. Vi har også haft både børn og voksne til at designe deres egne brætspil - og resultaterne var på et meget højt niveau! Der var børn, der fortalte historier og udkæmpede slag, og der var voksne, der lavede deres arbejdsområder til fungerende læringsspil

Det er en udfordrende, men meget givende proces at kunne udvikle, designe, teste og færdiggøre sine egne spil. Både som voksen og som barn.


halv dag - flere dage

 

"

...Én-dags workshoppen var det absolutte højdepunkt på højskolens brætspilsuge. Jeppe inspirerer og involverer og så ved han ALT om brætspil. Både logikken bag men også design og håndværket bag alle små dimser. Både dem på 10 år og dem på 70 år fik succesoplevelsen ved at lave spil der faktisk kunne spilles. Jeppe er supergod til at forklare og til at give konstruktive feed back så både nørderne og dem der ”bare var taget med” fik hele tiden mere lyst til selv at lave spil. Jeg kan kun anbefale Jeppes workshops og vil bruge ham snart igen."


Ursula Dieterich-Pedersen

Forstander

Løgumkloster Højskole

"

... Et rigtigt spændende forløb. Da jeg mandag morgen spurgte eleverne, hvad de havde syntes om forløbet, var de alle meget begejstrede og ville meget gerne lave noget lignende en anden gang."

Marianne

Undervisningsansvarlig

UCC

"

... Det har været en fornøjelse at arbejde sammen med Jeppe og Therese. Lige fra starten var de med på, hvad vi gerne ville opnå med workshoppen. De greb hurtigt bolden og var nysgerrige på, hvordan litteraturen kunne kombineres med gåder og leg. Ligeledes havde de forståelse for, at de unges medinddragelse skulle være et helt centralt element i workshoppen. Vi glæder os til det videre samarbejde.”

Julie Husum-Jacobsen 

Projektleder 

UNG:LITT/Rødovre Bibliotek

"

...Det var super sjovt, og jeg skulle tænke på en måde, som jeg ikke var vant til.” 


... Jeg syntes den (workshoppen) var sjov og spændende” 


Elever

Avedøre Skole

"

... Konceptet om udeskole blev opfyldt, med Jeppe og Thereses workshop “Book battle i bunkeren”, og 8.x havde i særdeleshed en anderledes og idérig dag i læselystens tegn. Tusind tak for den!"

Steffen

Folkeskolelærer

"

... Som underviser er Jeppe engageret og dedikeret. Han formår på en imødekommende og behagelig måde at gøre tingene simple samtidig med, at han løser opgaverne i samarbejde med dem, han underviser således, at løsningen bliver skræddersyet til brugeren."

Pia Melcher,

Studielektor

Københavns Universitet

"

... På en både humoristisk, pragmatisk og begavet vis fik Jeppe introduceret os for de hardware og software løsninger som netop vi med fordel vil kunne implementere i vores travle hverdag som undervisere. Mange tak! "

Line Sander

Direktør

Supplement