Vi udvikler til skoler

Vi udvikler til jer


Med spil kan vi simulere en praksis, så du kan prøve, hvordan det er at være revisor, vælge handelsuddannelsen eller noget helt tredje. Spillet giver mulighed for at afprøve noget komplekst, blive begejstret og tage det mest kvalificerede valg. Vi udvikler specifikke spil til skoler, brancheforeninger, organisationer, som har noget på hjerte til eleverne.

Handelsuddannelsen

 

Hvad vil det sige at vælge en HHX eller EUX? Hvad er "handel" - og er det noget for mig?

Sammen med U/NORD har vi udviklet deres helt eget handelsspil, hvor elever fra grundskolen introduceres til, hvad det vil sige at arbejde med handel. Det handler selvfølgelig om penge, men det handler også om matematik, forhandling, kommunikation, sprog, dansk og meget mere. For sådan er uddannelsen hos U/NORD.


Målet: at give eleverne den bedst mulige forudsætning for at kunne vælge uddannelse og at begejstre dem, der synes at handel er rigtig sjovt at arbejde med - og lære mere om.

"Stemning og tilbagemeldingen har været helt i top hver gang

- Kære Jeppe. Vi er vilde med vores nye spil,

U/NORD Business Creator - jeres kreation!!! Nu har vi testet det på både elever og lærere i alle aldre en hel del gange. Stemningen og tilbagemeldingerne har været helt i top hver gang. I fandt den perfekte balance i et både fængende og fagligt inspirerende spil. Vi kommer til at bruge det i alle vores introaktiviteter. Tak fordi I gik så positivt, effektivt og super kreativt ind i processen👍👍👍"


Michael Bjerg Norup, uddannelsesleder, U/NORD

Kontoruddannelsen

 

Er kontoruddannelsen noget for mig?

Det kan være svært at svare på, før man har prøvet det. 


I et samarbejde med en række nordjyske handelsskoler har vi udviklet et spil, hvor elever kan prøve arbejdet som kontoruddannet. De skal i teams arbejde sammen for at løse en række opgaver for byens borgere, virksomheder og kommune, Samtidig kan de komme på kursus, og de kan endda forsøge sig som borgmesterens sekretær!


Målet: at give elever et kvalificeret grundlag for valg af kontoruddannelsen og at skabe en god, fælles oplevelse.

"Resultatet har overgået alles forventninger

-
Vi ønskede at gøre EUX-eleverne nysgerrige og klogere på kontoruddannelsen samt give uddannelsen et ”ansigtsløft”. Tankespil engagerede sig straks på vores skøre idé, og processen har været super fed, inspirerende og foranderligt.

Resultatet har overgået alles forventninger – både elever og undervisere synes det er sjovt og lærerigt."


Frederikke Holm, virksomhedskonsulent, Aalborg Handelsskole

"Spillet har af alle elever fået en generel meget positiv respons

- Da det er et ”plug and play” spil, er det let for os undervisere at implementere det i undervisningen.

Spillet har af alle elever fået en generel meget positiv respons.

Spillet gav eleverne en indsigt i hvilke opgaver man kan komme ud for som kontorelev og det åbnede efterfølgende op for en god dialog, hvor vi også prøvede at sætte virksomheder i lokalområdet på de forskellige funktioner. "


Betina Lynge Larsen, lektor, Frederikshavn Handelsskole

"Vi tror faktisk det er et mere spændende job, end vi havde regnet med

- Det var et sjovt og lærerigt spil. Vi lærte at multitaske, og samarbejde, for alle var med og i gang hele tiden. Vi fik et indblik i jobbet som kontorassistent, og vi fik et indtryk af, at det job handler meget om at tage stilling til forskellige cases, og hvem man skal tale med omkring de forskellige cases.

Vi tror faktisk, at det er et mere spændende job end vi havde regnet med før."


Elever, HHX, Frederikshavn Handelsskole

Teknologiforståelse som gådejagt


LEGO Fonden står bag et stort projekt - Play@Heart -  der undersøger, hvordan legen kan bruges til at undervise i det kommende fag, teknologiforståelse.


Med legen som omdrejningspunkt var det oplagt at udvikle en gådejagt til projektets deltagere og skoler. Målet er, at det kan være en indgang til at forstå, hvad faget skal kunne og hvorfor det er så vigtigt.


Uden at afsløre for meget, så er alle gåder og historie bundet op på de kompetencemål, der er sat for faget, når det implementeres i grundskolen.

"Det var en kæmpe succes at have Jeppe med

- Jeppe har igennem både udviklingsforløbet og eksekveringsdelen været fantastisk at samarbejde med; han lytter, spørger ind og konceptualiserer éns tanker bedre end man selv kan forestille sig det. Og så er hans kreativitet formidabel!

Det var kort sagt en kæmpe succes at have Jeppe med!"

Rune Overvad Schou

National projektleder Play@Heart

Elev i et byggecenter


At være elev i et byggecenter er meget mere end at kunne fortælle, hvor skruerne ligger. Du får faktisk lov til at være indkøber, organisere lager og sælge gennem gode relationer til kunderne.


Derfor udviklede vi i samarbejde et spil, hvor skoleelever kan prøve at være en del af et moderne byggecenter. Der skal købes klogt ind, der skal organiseres på lageret, der skal sælges, og så skal I lytte godt efter kundernes behov, så kommer de igen.


Målet: at få flere elever til landets byggecentre.

Revisor for en dag


EY har brug for mange nye elever hvert år - de rigtige elever. De skal bruge elever, der både er skarpe, kan samarbejde og kan forstå at tale med kunden.


Derfor udviklede vi i samarbejde med Bruun & Partnere en event til 60 udvalgte studerende, der i to fokuserede timer får lov at opleve, hvordan det er at være revisorelev hos EY.


"Mine forventninger til dagen, de er faktisk blevet overgået. Jeg forventede det blev en god dag, men det blev faktisk en rigtig, rigtig god dag."


- Peter Haugaard, Nordic HR Director, Ernst & Young

Business Game


Et digitalt spil til udskolingen, der giver eleverne mulighed for at prøve, hvordan det er at arbejde med handel og erhverv.


Målet er at eleverne får en forståelse af, hvad det vil sige at vælge handelsskole-vejen vis HHX eller EUX.  


Spillet er bygget op som et Mystery Game, hvor eleverne skal udforske og bruge deres viden til at tage beslutninger indenfor økonomi, kundeservice, innovation og etik.


Feedback fra elever og lærere:

"...Det blev meget virkeligt for flere, hvad de kunne forvente i en senere stilling for et firma... det var den bedste repræsentation af dét, de havde prøvet."


"...Jeg havde aldrig før tænkt over, hvor mange forskellige ting man kommer gennem på en alm. arbejdsdag. "


"...Et godt samarbejde og sparring med kolleger var meget vigtigt for gode resultater. "