Vi udvikler

Vi udvikler til jer


Vores passion er at designe løsninger, der engagerer os. Vi kan hjælpe jer med at formidle enkle budskaber eller involvere alle medarbejdere. Vi udvikler tegnede videoer, store gådejagter, enkle museumsspil, dialogspil og alt derimellem. 

Kunstig intelligens og svære dilemmaer

Kunne du tænke dig at kunstig intelligens hjalp dig til at planlægge din dag? Eller vælge din næste tatovering?
Og hvornår er noget egentlig "intelligent"?

I samarbejde med Danmarks Tekniske Museum har vi udviklet tre forskellige formidlingsspil til deres nyeste udstilling om netop kunstig intelligens. 


Det handler om at formidle en kompleks størrelse som intelligens, og så handler det om at få børn og voksne til at diskutere og forholde sig til nogle af de dilemmaer, som kunstig intelligens fører med sig.

Kick off event:
Mærk forandringen


Dansk Retursystem står overfor en historisk stor forandring - helt nye systemer og processer. Og det kan være udfordrende og skræmmende for de medarbejdere, der er involveret. Men det er også en proces, der leder til et bedre system og processer, og det er en udfordring, som kan løses med godt samarbejde og sammenhold.
Derfor udviklede vi med Dansk Retursystem Danmarks største, fælles Escape Game og en kæmpe vidensdelingsøvelse, der satte alle 90 mennesker godt i gang med begejstring og gåpåmod.  

"Deltagerne oplevede at der var mening med det hele

”Vi fik Tankespil til at udvikle et escape game specielt til os i forbindelse med kick off på et stort it-projekt. Det var vigtigt for os, at de budskaber og kompetencer, der er vigtige i projektet, også var indarbejdet i vores escape game, så deltagerne oplevede, at der var en mening med det hele. Det leverede Tankespil, og vi havde en rigtig god eftermiddag med mange roser fra deltagerne.”

Mette Thesbjerg Klint,

Kommunikationskonsulent, Dansk Retursystem

Onboarding & rekruttering

Når vi udvikler spil til onboarding og rekruttering, så er målet at nye - eller kommende - medarbejdere på kort tid får en oplevelse af virksomhedens kerneforretning, og hvilken værdi I som virksomhed, organisation eller afdeling bidrager med. 


Det kan handle om at sælge IT løsninger, at betjene borgere eller udvikle produkter.

På halvanden time får alle nye medarbejdere en erfaring med jeres forretning og værdier. Og så er det både sjovt 😀 og giver en fantastisk fælles oplevelse, når man starter her.


Mystisk date på Danmarks Tekniske Museum

Danmarks Tekniske Museum har en del besøgende med gråt hår og skæg. Og så har de skoleklasser.


Men de vil også gerne have dem midt imellem og et varieret køn. Derfor har vi sammen med museet udviklet et gådespil, der er målrettet unge mennesker, 2-3 deltagere og med et mål om, at man på den måde oplever vidt forskellige dele af udstillingerne og dykker ned i områder og historier, man ellers ikke havde fundet.


Tag din date på gådejagt museet, den udleveres ved indgangen - god jagt :) 

Gådejagt på Kulturnatten


Kulturnatten 2023 faldt på fredag d. 13.


Så Biblioteket Frederiksberg skulle selvfølgelig have uhygge og krimi som tema!
I samarbejde med bibliotekets kulturformidlere udviklede vi en gådejagt til familier, hvor både store og små blev udfodret tilpas. Målet var at alle kom rundt og opdagede biblioteket på en helt ny måde, og samtidig blev udfordret af gåder og historie, som de skulle løse i fællesskab.

"Samarbejdet med Tankespil har været intet mindre end eksemplarisk


- Opgaven gik ud på at udvikle en litterær og stedsspecifik gådejagt for både børn og voksne til Kulturnatten på biblioteket. Vi havde forskellige benspænd som fx at den skulle kunne rumme mange grupper på én gang, uden at vi der blev skabt flaskehalse, men Tankespil løste udfordringerne meget elegant. De greb vores idéer og fik dem til at fungere i praksis. Alle deadlines blev overholdt til punkt og prikke og resultatet levede i den grad op til vores forventninger. Stor anbefaling herfra."


Astrid Myrup,

Publikum & Formidling, Bibilioteket Frederiksberg

Workshops & messer

koncepter

Vi hjælper med at engagere jeres deltagere på workshoppen eller besøgende på messen. Vi kan være alt fra en sparringspartner til en leverandør af en færdig, produceret og leveret løsning.

På workshops og messer handler det ofte om at bruge enkle, visuelle og involverende greb, der hurtigt får folk i gang - eller til at stoppe og og høre mere.



VIDEO

Explainer

Explainer videoer handler om at formidle så præcis som muligt i ord og billeder. 


Vi står for den samlede produktion - fra at samle jeres faglige ideer til manus, storyboard, håndtegnede illustrationer, speak og færdig produceret film. 


I skal komme med jeres ønsker og faglighed, og vi kommer med tekstforfattere, illustrator, speaker og animator - en færdig film. 





Vikinger og Wayfinding


Målet er at få flere turister fra gaden til at besøge Nationalmuseet og deres udstilling om Vikingernes togter.


Vi har udviklet, designet, fortalt og produceret vikingeskjolde og drager, som sidder på bænkene foran Nationalmuseets indgang. 


På hvert skjold og drage er der en lille fortælling og gåde, der skal løses og vække både nysgerrighed og smil hos de forbipasserende. De er målrettet børnefamilier, men mange nysgerrige gående stopper op og undersøger gåderne.

"Vi er meget glade for samarbejdet og vil helt bestemt kontakte Tankespil igen

- Vi på Nationalmuseet havde fornøjelsen af at samarbejde med Tankespil om et gådespil-initiativ i byrummet, der skulle tiltrække flere strøggæster til museet. Tankespil stod for hele udviklingsleverancen (udvikling af gåder, grafisk design og opsætning i byrummet), og var så gode og nemme at samarbejde med. Tankespil er kreative, nysgerrige, omstillingsparate og ekstremt servicemindede. Vi er meget glade for samarbejdet og vil helt bestemt kontakte Tankespil igen, næste gang vi skal udvikle spildesign på Nationalmuseet."


Marie Meldgaard Clausen,

Arrangementskoordinator, Nationalmuseet

Kunst og sjove samtaler


I gennemsnit betragtes et værk i 8 sekunder, før museets gæst er videre til næste store værk. Statens Museum for Kunst ønskede derfor at inddrage gæsterne i kunsten, så de udforsker værket, taler sammen om det - og måske endda opdager nye perspektiver på værket.


I et samarbejde med Statens Museum for Kunst udviklede vi Match SMK, der er en del af den permanente udstilling og stadig har grinende gæster midt blandt store, historiske værker.

Samlede udstilling vinder Den Danske Museumpris 2012

Anmeldelse i Politiken: 5 stjerner

Historisk gådejagt


Målgruppen er både danske og tyske turister, når museet lancerer deres gådejagt i Hvide Sande by. Temaet er Anden Verdenskrig og både gåder og fortællinger handler om den historiske tid.


Stedet er Hvide Sande og deltagerne bevæger sig gennem byen, mens de oplever byen både som den er nu, og som den var i 1940'erne.


Vi har udviklet koncept, gåder, rute - og tekster i samarbejde med museet.


Det hele foregår analog, og deltagerne får udleveret en avis, der guider dem gennem Hvide Sande - nu og i 1940-45.

"Jeg giver dem mine varmeste anbefalinger

- Det har været en fornøjelse at arbejde sammen med Jeppe og Therese fra Tankespil. Trods et tidspres fra projektets start fik vi sammen lavet en gådejagt der fungerer. Skal vi lave noget i samme stil igen, vil jeg uden tøven bruge Tankespil, ligesom jeg også giver dem mine varmeste anbefalinger. "


Caroline E. Larsen,

Museumsinspektør & projektleder, Ringkøbing-Skjern Musem

Teknologiforståelse som gådejagt


LEGO Fonden står bag et stort projekt - Play@Heart -  der undersøger, hvordan legen kan bruges til at undervise i det kommende fag, teknologiforståelse.


Med legen som omdrejningspunkt var det oplagt at udvikle en gådejagt til projektets deltagere og skoler. Målet er, at det kan være en indgang til at forstå, hvad faget skal kunne og hvorfor det er så vigtigt.


Uden at afsløre for meget, så er alle gåder og historie bundet op på de kompetencemål, der er sat for faget, når det implmenteres i grundskolen.

"Det var en kæmpe succes at have Jeppe med

- Jeppe har igennem både udviklingsforløbet og eksekveringsdelen været fantastisk at samarbejde med; han lytter, spørger ind og konceptualiserer éns tanker bedre end man selv kan forestille sig det. Og så er hans kreativitet formidabel!

Det var kort sagt en kæmpe succes at have Jeppe med!"

Rune Overvad Schou

National projektleder Play@Heart

Værdier på spil


Når socialpædagogerne på bosteder står overfor svære etiske dilemmaer, skal de ofte tage nogle vigtige, hurtige beslutninger. Derfor har de behov for i fællesskab at diskutere, forstå og afklare, hvilke værdier de handler ud fra. Så de er rustet til at tage de rigtige beslutninger, når situationerne opstår. Og det gør de jævnligt.


Henover 3 seminar med 25 socialpædagoger, en filosof og en grafiker udviklede vi sammen spillet Inklusia. Spillet vandt samme år Socialpædagogernes Pris og er blevet brugt på bosteder over hele landet.

Vinder af Socialpædagogernes Pris 

Perspektiver på arbejdet


Spillet Perspektivmaskinen er resultatet af et tværgående samarbejde, hvor fire større, danske virksomheder har ønsket at få deres medarbejderes perspektiver italesat. Medarbejdernes perspektiv på det daglige arbejde er vigtigt både for produktion og for godt arbejdsmiljø, men gode samtaler mellem leder og medarbejdere kan være svære at facilitere.


Derfor har vi i samarbejde udviklet et værktøj, hvor alle får taletid, hvor vi sætter billeder på den gode arbejdsdag, og hvor spillet hjælper deltagerne med at stille de gode spørgsmål.

"Medarbejderne er allerede meget engagerede og har taget ideen til sig

- Medarbejderne, som har deltaget i udviklingen, er allerede meget engagerede, og har taget ideen til sig og udviser en stolthed over at have været med i selve udviklingsfasen. Vi håber, at det med dette værktøj fremover vil blive lettere for os at skabe en overordnet forståelse blandt medarbejderne for virksomhedens strategi og forretningsplaner. "


- Kim Heide Rasmussen, distributionschef, Lantmännen Schulstad

Kompetencer i spil


Det kan være svært at italesætte de kompetencer, man ikke har papir på. Og det er ellers vigtigt i f.eks. en jobsamtale, hvis man er ufaglært.


I samarbejde med Dansk Folkeoplysnings Samråd og MOCH har vi udviklet Kompetencespillet, der træner at sætte ord på alle de realkomptencer, der er vigtige på en arbejdsplads.


Spillet er sidenhen oversat til andre sprog.

"Et spil, der på en kreativ og legende måde, gør det forståeligt, hvad realkompetencer er og hvad de kan bruges til."


- Randi Jensen, sekretariatsleder, Daghøjskoleforeningen

Local Treasure


Lokale skattejagter udviklet i samarbejde med Gladsaxe Kommune og Brønshøj-Husum Lokaludvalg


Målet er at fastholde fællesskabet, at se vores lokalområde med nye øjne og at få bevæget os i den friske luft. 


I skal sammen gå på opdagelse, udforske byen og dens hemmeligheder, og løse gåderne undervejs.

 

Skattejagten bygger på billeder taget i området, og I skal ikke bruge andet end en telefon, når I skal rundt. 

"Rigtig, rigtig dejlig oplevelse

-
Det gik simpelthen så godt. Rigtig rigtig dejlig oplevelse med niece på 9 og nevø på 4!! Kæmpe tak :)

Jeg har boet i Mørkhøj i 6 år, og det er første gang jeg har været samtlige af de steder, jeg var i dag. Så det var blot en ekstra bonus:)"

Mia

Skattejæger, Mørkhøj

Online julequiz


Særligt til julefrokosten vil vi jo allerhelst mødes offline, sådan rigtigt. Samtidig har det ikke kunne lade sig gøre i 2020. Og det sociale sammenhold er i den grad savnet. Så hvad gør man så??


I samarbejde med Københavns Universitet arrangerede vi en online jule-event med formålet at skabe mest muligt fællesskab ud fra de præmisser, vi nu engang havde: 180 deltagere på hver sin skærm. 60 minutter en onsdag kl. 9.30. Der var meget på spil.


Vi startede eventen 14 dage før med specialtegnede kravlenisser, uddelte nissehuer, interview med fakultetsdirektøren, en survey til alle deltagere og et online board til at dele billeder. En sådan event skal planlægges og testes, og vi skal have mest mulig ud af de digitale værktøjer. 


På dagen fik vi plads til direktørens jule-tale, vi kørte tre runder designede konkurrencer på 11 hold, og vi sluttede med en finale og præmie til det bedste hold.